بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسم الله الرّحمن الرّحیم

برای شناخت صحنه باید اول پشت پرده رو شناخت ...
بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسم الله الرّحمن الرّحیم

برای شناخت صحنه باید اول پشت پرده رو شناخت ...

Coco کوکو 2017



 




ولی آنان هرگز تمنای مرگ نمی‌کنند بخاطر اعمالی که از پیش فرستاده‌اند؛ و خداوند ظالمان را بخوبی می‌شناسد!

امام صادق ( علیه السلام ) می فرمایند : .... وقتی بنده مؤمن به قبر در آمد قبر گوید : خوش آمدی . به خدا سوگند وقتی به تو بر پشتم راه می رفتی دوستت می داشتم , چه رسد به اکنون که در درونم جا گرفته ای . خواهی دید . سپس (قبر)به اندازه ی دید چشم بر او گشوده و گسترده می شود و دری به بهشت باز می گردد که جایگاهش را در بهشت خواهد نگریست . در این هنگام مرد زیبا چهره و نیکو اندامی از قبر خارج می شود که مانند او را هرگز ندیده به او گوید : ای بنده خدا , من زیبا تر از تو ندیده ام  چه کسی هستی ؟ گوید : من عقیده ی نیکوی تو هستم من کردار شایسته تو هستم . سپس روح او گرفته آن گاه در بهشت در همان جایی که دیده بود نهاده می شود و به او گفته می شود , راحت بخواب و از بهشت نسیمی بر جسد او می وزد که لذت و بوی خوش آن را تا هنگام قیامت می یابد .

اما کافر هنگامی که داخل قبر گردد قبر گوید : خوش نیامدی به خدا سوگند تو وقتی بر پشتم راه می رفتی دشمنت می داشتم  چه رسد به اکنون که در درونم جا گرفته ای . خواهی دید . آنگاه او را چنان می فشارد که خردو نابود گرداند . سپس به همان حال بر می گردد و دری به آتش به او گشوده می شود که جایگاهش را در آن مشاهده کند . سپس فرمود : مردی زشت رو که قبیح تر از او هرگز دیده نشده از قبر خارج شود و گوید : ای بنده ی خدا تو کیستی که من زشت تر از تو ندیده ام , در پاسخ گوید : من کردار زشت تو و عقاید بد تو هستم . سپس روح او گرفته و در همان جایگاه آتش نهاده می شود و نسیم آتشین بر جسد او می وزد که درد و گرمی آن تا روز قیامت پیوسته است و بر روح او 99 افعی گزنده مسلط خواهند شد و او را نیش می زنند . هر یک از آن افعی ها هر گاه به زمین بدمد دیگر گیاهی نخواهد رست.

با اندکی تأمل در این روایت روشن می شود که آنچه همواره در همه مواقف ( سکرات موت و جان دادن  برزخ  قیامت و ... ) همراه انسان است وهرگز از او جدا نیست عمل و کردار اوست.

منبع: تبیان


بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک ۸۰ از ۱۰۰

بله درست است؛ آخرین پروژه کارتونی استودیو پیکسار ماجراجویی و سفری شگفت‌انگیز به سرزمین مردگان را به بینندگان خود پیشنهاد می‌دهد که بر اساس تعاریفی که تا به امروز به ما یاد دادند برای سفر به این سرزمین مردم باید، می‌دانید، بمیرند. این موضوع همیشه غم‌انگیز است. اما در این یک مورد سرگرمی و شادی هم در این سرزمین وجود دارد؛ خصوصا در انیمیشن‌ها و دنیای سینمایی. سرزمین مردگان جای بسیار زیبایی است که همین مسئله کمی به بیننده قوت قلب می‌دهد.


پیتر هارتلوب | San Francisco Chronicle  امتیاز 100 از 100

«کوکو»(Coco) از زمان عرضه «دایناسور خوب»(The Good Dinosaur) به این سو، بهترین اثر پیکسار محسوب می شود. زندگی رنگارنگ پس از مرگ در محوریت اثر قرار دارد اما بهترین بخش آن لحظات غیر منتظره ای است که خلق می‌کند.


رابرت آبل | The Wrap امتیاز 90 از 100

اگر قرار است که یک انیمیشن به کودکان راهی برای درک مسئله مرگ نشان دهد، سخت است که مثال قوی تر، جانانه تر و سرگرم کنده تر از «کوکو»(Coco) پیدا کنیم.


در این انیمیشن موسیقی پر از اهمیت و خاطره و ورود به مکان ارواح گذشتگان توسط موسیقی با گیتاری مخصوص نشان داده میشود.

گیتار مخصوص

کمک خواستن خواهر روحانی از نوازنده

داستان پسری است که در خانواده ای مسیحی بزرگ شده است و میخواهد دنبال رویایش(موسیقی) برود

 اما خانواده اش میخواهند که او کفاش شود.

در این مکان دروازه ای وجود دارد که تنها کسانیکه عکس و خاطره شان موجود است، میتوانند از  آن عبور کنند.

تزیین قبور و جشن مردگان



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.